sobota, 25 czerwca 2011

Data ślubu i co dalej...

       

     Od czego by tu zacząć???....Duża część par zadaje sobie to pytanie zabierając sie do organizacji przyjęcia weselnego. Odpowiedź jest prosta- Od początku 😀


   
       Dla mnie początek był jasny: DATA ŚLUBU.
A wiec kalendarze w dłoń i do dzieła! Wydaje sie proste? Nie do końca.
Początek roku? Nie, bo za wcześnie.
Maj? Nie, bo nie ma "R" w nazwie,
Czerwiec? Nie bo siostra coś ważnego planuje na ten miesiąc.
Sierpień??? Może być, tylko którego? .......

       Jeżeli jest już data ślubu mamy już najważniejszy punkt naszego planu. Do tej daty musimy dostosować wszystko i wszystkich. Pamiętajmy żeby wsiąć pod uwagę wszystkie aspekty- święta, długie weekendy  i inne uroczystości. Będziemy mieć przez to pewność, że większość gości jednak się pojawi w ten dzień na naszej uroczystości.

Co dalej? SALA WESELNA.
 
          Należy wyszukać miejsce, w którym będziemy wyprawiać przyjęcie weselne. Musimy wstępnie wiedzieć ilu gości chcemy ,żeby wiedzieć jak dużych sali mamy szukać. Rezerwacje sal sięgają nawet do dwóch lat na przód, wiec znalezienie odpowiedniej sali w wolnym terminie nie jest łatwe.

  
     
     Wybierając sale bierzmy pod uwagę:


-cenę (często cena za wynajem sali jest podawana w cenniku menu- cena/os),
-jej wystrój,
-propozycje menu,
-jej odległość od kościoła ( jest to istotne ponieważ trzeba pomyśleć o dowozie gości na miejsce),
- zwróćmy uwage czy dana restauracja  posiada duży parking,
- czy jest klimatyzowana.

    Podpisując wstępną umowę z przedstawicielem danej sali weselnej, zapewne trzeba będzie zapłacić zaliczkę wykorzystaną na poczet imprezy. Właściciel zabezpiecza sie w ten sposób na wypadek rezygnacji z terminu. Oczywiście wówczas zaliczka nie jest zwracana. W tym momencie nie trzeba podawać jeszcze dokładnej ilości gości, tylko spisywane są wstępne dane. 

  


W zależności od właściciela restauracji ostateczną ilość gości należy podać do 2 tygodni przed imprezą. To właśnie wtedy podpisujemy "właściwą" umowę z konkretnymi sumami. W tej umowie powinno być zawarte:


-data sporządzenia umowy
-dane osoby zamawiającej i strony wykonującej usługę
-przedmiot umowy (rodzaj przyjęcia-bankiet zasiadany, angielski czy może amerykański [o tym w innym moim wpisie już nie długo], liczba uczestników-w tym liczbę dzieci, ustalenie formy obsługi, dekoracji sali i stołów)
-kalkulacja kosztów imprezy (koszt całego przyjęcia i na jednego uczestnika)
-termin realizacji (data imprezy, godzina rozpoczęcia i zakończenia)
-termin i forma płatności
-warunki zerwania umowy (często jest to zatrzymanie przez zleceniobiorce zaliczki wpłaconej na poczet imprezy)
-dokładny harmonogram wesela

HARMONOGRAM PRZEBIEGU PRZYJĘCIA PRZYKŁAD


GodzinaRodzajCo podaneCzas trwania
17.00powitanie Młodej Pary chlebem i solą; aperitifwino musujące15min
17.15-17.30odnajdowanie przez gości miejsc przy stołach
15min
17.30Podanie przekąsek zimnych +obiadMenu1- wszystko dokładnie wypisane30min
18.00pierwszy taniec i zabawa taneczna

18-18.30wydawanie przekąsek gorącychmenu1-wszystko dokładnie wypisane30min
22.00Uroczyste dzielenie dzikadzik,bigos,ziemniaki pieczone30min
23.00Krojenie tortuw zakresie zleceniobiorcy30min
24.00oczepiny

02.00Podanie zupybarszcz czysty z uszkami20min
05.00zakończenie przyjęciaczynności porządkowe




Ważne jest aby taka umowa była podpisana przez kierownika zakładu w którym ma odbyć sie przyjęcie.

          Dwie pozycje mamy już za sobą tj. datę ślubu i sale. Dużo ważnych decyzji za nami ale jeszcze więcej przed nami ;-) Teraz wszystkie następne będą "uczepione" tych pierwszych.

                                                                                             

3 komentarze:

  1. Znakomite porady! Z pewnością wiele z naszych czytelniczek z nich skorzysta.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wpis. Muszę zająć się takim harmonogramem, to świetne rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń