sobota, 25 czerwca 2011

Orkiestra stroi instrumenty, daje znak i ....

Co dalej? ORKIESTRA.
    


      Wybór dobrego zespołu muzycznego jest trudnym, jak nie najtrudniejszym zadaniem. Dobra orkiestra to połowa sukcesu.
      Najlepsza jest taka z polecenia, ale gdy takowej nie ma, to należy zacząć szukać w internecie, przesłuchać demo a następnie skontaktować się z przedstawicielem zespołu. Terminarz niektórych grup muzycznych sięga do dwóch lat na przód, więc nie należy czekać z rezerwacją z przekonaniem, że to za wcześnie.



Konieczna jest umowa z orkiestrą. Należy w niej umieścić dane obydwóch stron, datę realizacji usługi, godziny od..do...kwotę do zapłaty, dodatkowe usługi wliczone w cenę np. gra przy błogosławieństwie, oczepiny, akordeon do gry przy stole z weselnikami itp.

Pamiętaj: Nigdy nie umawiaj się "na słowo"


     Repertuar to również bardzo ważna rzecz. Należy ustalić z członkami orkiestry jakie piosenki powinni grać-jakie Para Młoda i ich rodziny preferują np. biesiadne, disco polo, czy wręcz czego nie powinni. Wtedy zabawa będzie naprawdę udana.
     Obgadajcie również z orkiestrą kwestię podziękowań dla rodziców (jak mają wyglądać [podziękowania oczywiście] oraz jaką piosenkę mają zagrać), oczepin (gry, zabawy) oraz jak planują zakończyć wesele.

       Duża część Par decyduję się na DJ'a.
  DiscJokej weselny powinien też być dobrym wodzirejem. Żeby dobrze rozkręcić wesele nie wystarczy tylko puszczać muzykę z płyt. Taka osoba powinna świetnie poprowadzić imprezę, zachęcać gości do zabawy, prowadzić zabawy taneczne. Takowych Dj na pewno nie brakuje ale koniecznie trzeba sprawdzić taką osobę (chociażby zobaczyć kilka urywków z jakiegoś wesela, które poprowadził).
Oczywiście z Dj'em również podpisujemy umowę.

Co dalej? FOTOGRAF I KAMERZYSTA.

       Hmmm....również trudny wybór. W internecie są setki ogłoszeń, setki stron i setki zdjęć, które przeglądałam by znaleźć tego odpowiedniego fotografa. Oszalałam prawie od natłoku informacji ;-) Skończyło się na tym,że miałam na własnym ślubie fotografa hobbystę, amatora z polecenia znajomych. I to jest oczywiście najlepsze rozwiązanie- mieć "kogoś z polecenia", ale teraz z perspektywy czasu mogę pomóc Wam ogarnąć ten temat. 


           Po pierwsze musimy wiedzieć co chcemy: czy cały pakiet czyli: szykowanie się, kościół, wesele, plener/studio, czy może tylko kościół, a może tylko plener/studio. Zależy to oczywiście głównie od naszych możliwości finansowych. Trzeba przeanalizować swój budżet i obliczyć ile jesteśmy wstanie wydać na uwiecznienie tego najpiękniejszego dnia w naszym życiu.
          Następnie przeglądamy kilka stron w poszukiwaniu najlepszej oferty cenowej, takiej która by nam najbardziej odpowiadała.
          Kolejnym krokiem jest kontakt z fotografem w celu zapytania się o wolne terminy, po czym umówienie się na spotkanie na którym omówione zostaną szczegóły i podpisana zostanie ewentualnie umowa.

      Dokładnie tak samo wygląda sprawa kamerzysty. Naprawdę polecam popytać znajomych czy przypadkiem nie mają jakiś "namiarów" na dobrego kamerzystę czy fotografa, bo to naprawdę pomaga i ułatwia sprawę.

Zastanówmy się czy mając kamerzystę przez cały czas(i na ślubie, i na weselu) czy fotograf również będzie nam potrzebny tak długo. Możemy na przykład zamówić fotografa tylko na uroczystość w kościele czy urzędzie, oraz zrobić sobie sesję w studio. Całe wesele będziemy mieć nagrane przez kamerzystę. Nie zapominajmy, że większość gości będzie mieć własne aparaty. Zawsze można poprosić ich później o zgranie zdjęć na płyte lub poprosić o przesłanie ich na maila. Parze Młodej na pewno nie odmówią ;-) Ja w taki sposób zebrałam ponad 800 zdjęć!!!


Warto zainwestować w osobę, która utrwali ten dzień, ponieważ jesteśmy tylko ludźmi, i chociaż nie wiem jak piękny będzie to dzień, to i tak nie będziemy wstanie tego wszystkiego zapamiętać. Będzie to wyjątkowa pamiątka do której będziecie wracać nie raz.

3 komentarze:

  1. Witaj,

    Bardzo ciekawie przedstawione etapy organizacji "tego wszystkiego" przed ważnym dniem nowego życia :) może kiedyś i mi się to przyda :) a ogólnie na prawdę ładny blog! gratuluję pomysłu Anes :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najważniejsze jest, aby wszystko było dobrze zaplanowane. Wtedy możemy być pewni, że nasze wesele będzie perfekcyjne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieje, że każdy Twój kolejny wpis będzie tak samo ciekawy.

    OdpowiedzUsuń